luni, 19 august 2013

Scrisoare pentru Laszlo Tökes...

Lui Laszlo T
și întregului său neam...

Adânc e țelul ăsta al nemuririi noastre,
Pe-aceste plaiuri mândre și veșnic românești,
Nici cu invazii-n masă, potopuri sau dezastre,
N-ai reușit de veacuri, măcar să ne clintești.

Când a plouat pe tine, noi te-am primit în casă,
Căci tare ne-a fost milă de neputința ta,
Nici n-ai răbdat vreodată căci noi te-am pus la masă
Când mântuiseşi carnea ce-o mai aveai sub șa.

Ți-am dat pământul ăla, ca tu și toți nebunii
S-aveți o țară astăzi și-un loc în lumea bună,
Iar fără noi de pază când au venit păgânii,
V-ați fi-nchinat ca sclavii, plângând sub semilună

Și-ați fi cântat în coruri, cu fața la perete,
Imn pentru-a voastră țară, schimbată-n pașalâc,
Rahat, în loc de carne sub șa, mâncați în cete,
Pupând, cu gura plină, sultanul pe papuc.

V-au împărțit merinde zâmbind ostașii noștri
Când și-au urcat opinca pe-al vostru parlament,
V-am refuzat ofranda când ne-ați fi dat ca proștii
Sărmana voastră țară, cerșind un trai decent.

Îți dăm un sfat noi astăzi, să-ți folosească mâine:
Când ne-au căzut feciorii sub ale voastre puști,
Noi v-am jurat răsplată și, amintește-ți câine,
Să te ferești de neamul a cărui mână muști!

              ...cu sinceritate,
                                          Ciprian Nedelcu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu