luni, 22 aprilie 2013

''În numele tatălui şi-al fiului şi-al neamului '' - a doua nuvelă semnată Ciprian Nedelcu

Pe lângă Hrănitoarea mierlelor , cartea PAGINI DE NUVELĂ va conţine şi nuvela intitulată În numele tatălui şi-al fiului şi-al neamului . Aceasta din urmă va fi tot o nuvelă fantastică în care autorul prezintă din perspectiva celor trei mentionaţi în titlu, câteva întâmplări ce au avut loc în cadrul mioritic, autohton. Personajele au fost alese din izvoare şi relatări istorice palpabile, reale.

Iată câteva rânduri menite să vă stârnească puţin curiozitatea:

''  Când s-a întors generalul Rhemax din călătoria sa, atunci am înţeles ca pe fiul meu nu aveam să-l mai văd în această lume. Ci poate abia când aveam să mă ridic la Zamolxe...
-Tristeţea măriei tale, rege Zalmodeg, e şi tristeţea noastră. Cu tristeţe şi mai mare mă găsesc eu, Rhemax, generalul oştilor şi credincios neobosit măriei tale, să-ţi aduc veşti de la Marea cea Mare. Umblă vestea printre pescari şi neguţători c-au văzut pe mezinul nostru, prinţul Zyrax. S-a tot plimbat singuratic pe malul mării la fiecare apus, timp de mai bine de-un cerc de Lună. Am adus cu mine pe ultimul pescar ce l-a văzut pe mezin, mi-a mai spus generalul şi l-au poftit să intre să mi se înfăţişeze. Mai bine nu-l mai aduceau...
-Să-mi fie cu iertare, măria ta, îndrăzneala. Mă cheamă Mezeş şi sunt pescar. Când am văzut ultima dată pe mezinul vostru, acum jumătate de cerc, era trist şi-avea privirea pierdută. Parcă cineva îi încurcase gândurile. Nu mai vorbea cu tâlc şi mi-a cumpărat barca de pescuit. Spunea că trebuie să plece departe peste mări. Mi-a plătit un koson pe ea, fără să stea pe gânduri, deşi era prea mult. Eu n-am fost vrednic să-l refuz căci am văzut lupul pe medalia de la gâtul său şi-am ştiut că-i de sânge albastru, dintre aleşii măritul Zamolxe. Şi-a plecat, măria ta. Eu m-am uitat după el până nu l-am mai văzut, pierzându-se dincolo de linia unde se uneşte cerul cu marea. Acum când văd ce necaz am pricinuit, sunt bun de ştreang, a spus bietul pescar, întinzând kosonul de aur generalului. Vă rog să-l primiţi înapoi căci îi murdar de sânge şi eu nu-l vreau.
   Aşa am ştiut ca mi-e pierdut fiul. Cu toţii mă îmbărbătau şi mă minţeau frumos, cum că Zyrax trăieşte şi să trimitem bărci după el că l-om găsi şi l-om aduce acasă. Dar eu ştiam că mi s-a înecat băiatul şi că aveam să stau nevrednic în genunchi înaintea marelui Zamolxe şi cu capul în pământ de ruşine că i-am lăsat poporul fără conducător.'' 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu